13 Σεπ 2007

Διαδρομή - On the road



Στις αρχές της εξωκροκιώτικης ζωής πολύ χαιρούμουνα κάθε φορά που ήταν να πάω στον Κρόκο. Όταν έφτανα εκεί κοντά στο Καπνοχώρι κι έβλεπα το σεληνιακό τοπίο κάτι -όχι καλό-με έπιανε. Με το που έφτανα και στον Κρόκο κάτι μικρό ή μεγάλο γινότανε και μου χάλαγε τη διάθεση. Άντε πάλι σκεφτόμουνα να φύγω για τα εξωκροκιώτικα πιο εξωτικά μέρη. Εκεί λίγο στην ανωνυμία, νομίζω, έβρισκα καλύτερα τον εαυτό μου. Τη μια είσαι στο x μέρος και θες να πας στο ψ, και με το που φτάνεις στο ψ, θες να επιστρέψεις στο x.
Τυχαία το συζήτησα μια φορά με ένα ομοεθνή - ομόθρησκο φίλο και μου είπε το ίδιο πράγμα. Και να πεις ότι τότε είχαμε πρόβλημα με το νερό, δεν είχαμε. Ή μήπως είχαν ήδη εισχωρήσει τα νιτρικά στον οργανισμό και δεν το είχαμε πάρει χαμπάρι; Δεν αποκλείεται.
Μάλλον είναι αυτό που νιώθουν οι μετανάστες: ανυπομονούν να έρθουν στην πατρίδα και όταν έρχονται και βλέπουν ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα είχανε φανταστεί, θέλουν πάλι να φύγουνε. Σίγουρα σε μένα σε πολύ μικρό βαθμό.
Ύστερα είναι κι αυτός ο στίχος με τον οποίο ξεκινάνε το Burning down the house οι Talking Heads: Watch out, you might get what you are after. Δηλαδή, κοίτα μη νομίζεις ότι αυτά που ονειρεύεσαι είναι και τα καλύτερα. Μάλλον εξιδανικεύεις κάποια πράγματα, όνειρα, σκέψεις και μετά όταν συμβαίνουν βλέπεις ότι είναι λίγο διαφορετικά. Πιο γενικό αυτό.
Τα τελευταία χρόνια μόνο βρήκα τη χρυσή τομή για να μη με παίρνει από κάτω. Βλέπω αυτούς που θέλω να δω, τουτέστιν την οικογένειά μου και κάποιους πολύ δικούς μου ανθρώπους, και πολλές φορές ούτε βγαίνω από το σπίτι.
Κι έτσι ο Κρόκος απέκτησε ένα άλλο νόημα, πιο οικογενειακό, πιο φιλικό, πιο παρεϊστικο, πιο νοσταλγικό πάλι, αλλά με άλλη έννοια.
Με την καλή έννοια.

Το κείμενο διαβάζεται καλύτερα ακούγοντας τη μουσική του βίντεο.

15 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

αχ αυτό το σφίξιμο και εμένα πάντα μ έπιανε, όχι στο καπνοχώρι, αλλά στην στροφή για τον κρόκο στο φανάρι...πω πω πω

έχω παρατηρήσει κάτι, όταν ζούσα εξωκροκιώτικα και εξωκοζανιώτικα, με έπιαναν συχνά σκέψεις, αν μου λείπει ή όχι, ποιά είναι η σχέση μου με το μέρος, κτλ κτλ

από τότε που γύρισα, απλά δεν με νοιάζει

(με καλό τρόπο το εννοώ αυτό)

στην μητρική: it has stoppped haunting me

απλά δέχτηκα ότι παλιονταμ είν' και παλιονταμ θα μείν', αμστερνταμ δεν θα γιν'

fantasma είπε...

ναι, έτσι ακριβώς, stop haunting..

τώρα πάμε για άλλα..

Κώστας είπε...

Στον τόπο της καταγωγής σου δεν πηγαίνεις για τις φυσικές ομορφιές, αλλά για να δείς τα άτομα που αγαπάς. Είτε είναι η οικογένεια είτε είναι οι φίλοι σου. Αυτοί είναι που κάνουν καλύτερη την διαμονή και όχι το ανακαινισμένο (λέμε τωρα) sugar...

Ανώνυμος είπε...

το ανακαινισμένο sugar

....lol

fantasma είπε...

Καλά, πότε ανακαινίσανε το sugar?

Όχι, για το μέρος σαν μέρος δεν πας. Για τους ανθρώπους πας. Οι άνθρωποι είναι που σε χαλάνε. Κάποιες κινήσεις, κάποια λόγια.

Ανώνυμος είπε...

πάντως καλά είναι όπου κι αν είσαι να περνάς καλά,
δλδ τώρα που είμαι σουρδία, ε έχει πλάκα, nice times, άσχετο αν θα μείνω ή όχι, εκεί κοιτάς τη ζωή σου, και το κάθε μέρος έχει τα φρούτα του

καλά μαρί δεν ξες ότι ανακαίνισαν το σούγκαρ? τι φτιανσ?

Κώστας είπε...

Φυσικά και το ανακαίνίσανε. Καθάρισαν τα τζάμια, αγοράσανε ποτήρια, σφουγγαρίσανε το πάτωμα. Όταν κλείνει η αστυνομία ένα μαγαζί για 1-2 μέρες λόγω ηχορύπανσης (κάποια στιγμή το καλοκαίρι έκλεισε kαι το sugar),στο μαγαζί γίνεται "ανακαίνιση" .
ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΜΕΝΕΙ ΕΚΤΟΣ ΝΟΜΟΥ...ΚΑΙ ΣΥ ΦΑΟΥΝΤΕΗΣΙΟΝ ΤΙΜ ΜΕΝΕΙΣ ΕΚΤΟΣ ΝΟΜΟΥ? ΜΟΝΟ ΕΓΩ ΚΡΑΤΩ ΤΙς ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ???

Ανώνυμος είπε...

οχι οχι :)

εδώ και εγώ στον αγώνα

το ποστ το έγραψε το φάντασμα έχει τον κωδικό

μετά απάντησα εγώ ως the other half ...ktl ktl

ΛΟΖΙΟΣ!!!

Κώστας είπε...

Μπερδέυτικα τώρα...

Κώστας είπε...

ΛΟΖΙΟΣ??????
Τι είναι αυτό ρε?

Ανώνυμος είπε...

λόζιος αγαπητέ μας φίλε
είναι το να έχουν γίνει τόσα και τόσα και να βγαίνει η ΝΔ με τέτοιο ποσοστό

αλλά καλά να πάθουν και οι άλλοι

όπως γράφει και ο φίλος ζουρί
"αν αφήσουν τον Γιώργο στην ηγεσία του ΠΑΣΟΚ,
νομίζω ότι πρέπει να κάνει αυτό που είχε κατά νου στην αρχή της ανάληψης της ηγεσίας.
Να διώξει όλους τους παλαιοκομματικούς,και να κάνει ένα σύγχρονο δημοκρατικό κόμμα.
Χωρίς λαμογια και εργολάβους.
Γιατί με όλους αυτούς στο κόμμα,ο κόσμος τους ταυτίζει με αυτούς της ΝΔ."

fantasma είπε...

επίσης υπάρχει και η έκφραση "λόζιος κι ανακατωσιά"

Ανώνυμος είπε...

ε
σα να πρέπει να κάνουμε κανα ποστ ε?

:D

fantasma είπε...

Άντε ντε..

Ανώνυμος είπε...

το επεξεργάζομαι....έχω λοζιασμένο μυαλό από την δουλειά

λοοοοόζιος δεν μπορείς να φανταστείς